Peppadew hummus🌶

Hummus! Ik ben er echt helemaal gek van. Op een sandwich met gegrilde groenten en feta. Als dip met Turks brood of Naan of tussen mijn falafelwrap. Maar ik maakte altijd de klassieke en ik wilde nu eens een keer variëren. 

Ik liep te slenteren door de winkel en zo doe ik mijn inspiratie altijd op. Lekker de winkel in zonder te weten wat ik ga eten. Meestal nog met lekkere trek ook😂 vervolgens liep ik langs een potje peppadews en ik had al kikkererwten in mijn mandje liggen. Perfecte combi dacht ik en het is ook zo lekker! Benieuwd naar het recept? Hier komt ie.



Voor 1 bakje hummus:

🌶 1 zakje kikkererwten (400 gram)

🌶 4 peppadews

🌶 sap van een halve citroen en limoen

🌶 1 tl extra virgin olijfolie 

🌶 snufje chilipoeder

🌶 1 tl garam masala

🌶1 tl ras el hanout 

🌶 snufje gerookte paprikapoeder

🌶 peper en zout 

🌶 1 tl tahini (sesamzaadjes) dit is optioneel maar kan ook weggelaten worden

🌶 3 tenen knoflook

Wat moet je doen?

Gooi alle ingrediënten in een blender of foodprocessor en mix tot een gladde massa. Proef tussendoor of het fris en kruidig genoeg is en je hebt een fantastische hummous. Is het mengsel nog iets te vast, ik schonk er wat van de olie van de Peppadews bij. Serveer met Turks brood en geniet!

2 gedachten over “Peppadew hummus🌶

  1. Ik heb laatste hummus met o.a. koriander en pepers gemaakt, maar deze klinkt ook verrukkelijk! Ga m zeker uitproberen, heb ‘m gepind! 🙂

    Like

Geef een reactie

