Eiersalade: Foodmania style 🥚

Dik, authentiek en gegrild walnoten brood met een dikke vette laag eiersalade zoooo lekker. Een van mijn favoriete belegkeuzes sinds ik geen vlees meer eet. 

Voordat ik vegetariër werd was ik verslaafd aan filet american en stiekem mis ik het ook heel erg. Maar ik ben aan het afdwalen want deze eiersalade is serieus heel erg lekker en makkelijk om te maken! Benieuwd? Hier is het recept! 



Nodig voor twee goed belegde boterhammen:

🥚 3 gekookte eieren

🥚 4 eetlepels Zaanse mayonaise (Belgische is ook erg lekker!)

🥚 1 tl grove mosterd 

🥚 snufje chilipoeder

🥚 bieslook

🥚 zout en peper 

🍞 Ik gebruikt walnoten brood maar maïs brood is ook super lekker! Of een Turks brood, je kan hiermee eindeloos variëren. 

🌶 Garnering: zwarte en witte sesamzaadjes, gerookte paprikapoeder en bieslook

Wat moet je doen? 

Kook de eieren 8 minuten. Schrik ze in koud water en laat ze goed afkoelen. Prak de eieren als ze goed afgekoeld zijn. Voeg de mayo toe. En breng op smaak met mosterd, chili, peper en zout. Knip de bieslook in de salade en roer goed door. 

Grill het brood in de grillpan of tussen een panini ijzer. Als het brood goudbruin en krokant is kan je ze beleggen met een dikke laag eiersalade. Garneer met de paprikapoeder, sesamzaadjes en bieslook. Serveer met een lekker juice of homemade ice tea. Perfecte lunch!

Geef een reactie

