Breakfast muffins 🍯

Eerder deze week liet al doorschemeren dat ik niet echt een held ben in ontbijten. Omdat ik het toch heel belangrijk vind maak ik deze week nog wat recepten die ik wel lekker vind om mee te ontbijten. 

🥓🥖🥞🥐🍯🥚🧀

Ik begin de dag altijd met een slowjuice sapje en vandaag dacht ik: “Ik ga het pulp ook gebruiken!” Dus ik had een heerlijk sapje gemaakt met appels en peren en daar heb ik dus deze super easy peasy muffins van gemaakt! Kijk je mee?



Nodig voor 12 muffins:

🍯 2 eieren

🍯 100 gram roomboter (gesmolten)

🍯 150 gram donkere basterdsuiker

🍯 1 flinke eetlepel Griekse yoghurt 

🍯 1 tl vanille extract 

🍯 100 gram volkoren speltbloem

🍯 30 gram havermout 

🍯 2 tl kaneel

🍯 pulp van de slowjuicer en anders twee geraspte appels

🍯 snuf zout 

🍯 rasp van 1 sinaasappel 

🍯 handjevol pistachenoten (fijngehakt)

Wat moet je doen? 

Meng eerste de vloeibare ingrediënten bij elkaar met een garde. Vervolgens kunnen de droge ingrediënten erbij en meng je dat tot een mooi beslag. 

Verwarm de oven op 180 graden en bak ze 35 minuten. Ik vind ze heerlijk warm maar je kan ze ook lekker in je lunchbox stoppen en meenemen! Super easy, niet super gezond maar wel met veel vezels. 

Geef een reactie

